tirsdag 31. august 2010

Så er august forbi.

Den flittige og villige stedmorsblomsten som er den første jeg planter om våren og som blomstrer og blomstrer helt til frosten kommer. Den har et moderlig, smilende ansikter og deilige farger, så den er en sikker yndling. En bukett stedmorsblomster på frokostbordet gjør deg GLAD!
Ta med kaffekoppen og sett seg i hagen og glo. Den grønne plenen som vokser fort og har tett gress p.g.a. mye fuktighet. Erterblomstene som jeg sådde i sommer er nå full av blomster. De er så skjøre og yndige og dufter behagerlig. Min barndoms blomst. Har bestandig synes den har en egen yndighet. Herlig

Så er nok en måned forbi, ettersommeren er fortid og høstmånedene er fremtid. Jeg elsker høsten. Stillheten, den klare, skarpe luften, lyset som er så vakkert på denne tiden. Georginene som står i hagen, struttende og rødglødene. Denne høstprakten og frodigheten som omgir meg. Opplevelsesrike vandringer langs vannkanten etter sopp. Termosen og matpakken som blir pakket ut av sekken ,sitte på en solvarm stein og bare nyyyyyyyyde. Høsten er min tid.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar