mandag 23. august 2010

Hattedamer.

Gunlaug stilte opp i sin filthatt i varme farger. En hatt hun kan bruke i regnvær også sa praktiske Gunlaug. En morsom hattelunch sammen med kreative damer..
Sigrid var ikke hattedame-sa hun men fant en gammmel solhatt som hun danderte med levende blomster og ble forvandlet til Eliza i "My fair lady"

Selve Hatte-Bjørg som har vært modist i over 60år, og er den fremste innen yrke med en sikker stilsans og formsans. Hattemaker bli ved din lest. Hun som meg synes det er synd at mange har hemninger når det gjelder det å gå med hatt, Det er bare prikken over i en.


Ruth fra Tønsberg var et nytt møte med en fargerik person, med mange jern i ilden. Full av overraskelser og innspill som fikk oss til å le. Her dukket hun opp med en tegning hun selv hadde laget, og som var en gave til meg som var den som stod for treffet. Ruth elsker hatter og er en fast kunde av Hatte-Bjørg. Morsomt å møte en fargerik person med masse engasjement og talenter i mange retninger. Hun er kjent som Pita-Ruth som stod og solgte pitabrød på torget i Tønsberg for mange tiår tilbake. Jeg kan huske henne fra dengang. En fargeklatt på torvet som sang høyt, pratet og solgte pitabrød så det suste. Hærlig uhemmet, og uten noen sperrer.
Hatten hennes er designet av Bjørg.


Hattedamer er ikke som andre damer. Jeg arrangerte et hattetreff på lørdag, og her stilte noen "modige" damer opp. Gunnlaug, Bjørg, Ruth, Signe og meg. Vi hadde et hyggelig og livlig møte, og vi fikk mange hyggelige tilbakemeldinger om vår innsats for å fremme hatten i motebilde igjen. Fremme hattens elegante side. Valget av hattene var forskjellig, og det speiler vel litt av personligheten.S




1 kommentar:

  1. Hei Aase! Jeg har pratet med Pita-Ruth en gang for en stund tilbake, for et HÆRLIG og sprudlende menneske! :) Vet du om hun har en mail-adresse el lignende hvor man kunne skrevet en liten hilsen til henne? :) Mvh Mari

    SvarSlett