tirsdag 3. august 2010

Hattertid.

Her har vi to flotte hatter. En i lilla med oppbrettet skjerm og en hvit med sort bånd og sløyfe som er mere charlestontype, sitter godt på hodet. Hatter skal sitte langt fremme i pannen over øyet og gjerne litt skjevt ned på den ene siden. Nå får dere begynne å bruke hatter, damer og herrer da blir dere gentlemen and ladys. Velkommen til min hatteverden!
Her er flere av Bjørgs hatter. Snakker om eleganse. mange har en rar sperre for å gå med hatter. Det er merkelig synes jeg for det finnes en hatt til alle. Disse er bærre lækker, MÅ HA! Kan ikke skjønne at det skal være skummelt å bære sin hatt som man vil i disse dager da alt merkelig sammensetning av klær finnes. Mora mi gikk med hatt sier noen som det skulle være noe skrekkelig gammeldags og avfeldig. Folk har liksom ikke TID til å kle seg PENT å gå på byen. det finnes alle slags hatter, flotte, sportye, rampete, gøyale, rare. Det spørs hvilken type du selv føler at du er. Menn er også flott med hatt. Ser jeg en mann med hatt snur jeg meg etter han og tenker: Før en MANN, selvsikker og flott. Disse tre hattene er virkelig praktfulle!

Jeg er hattedame og elsker å gå med hatt. Nå har vi en flott hatteutstilling gående i Galleri Fjøset. Bjørg Aasenden stiller ut sine vakre hatter. Hatte-Bjørg har laget hatter i over 60 år og er en dyktig modist. Denne hatten har hun vunnet en pris for , der det var deltagere fra hele verden. Har stått utstilt i et hattemuseum i Frankrike. Fra nobelt Fransk Hattemuseum til Fjøset i Marum. Kontraster, vettu.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar