lørdag 21. august 2010

Vesker

Her har vi noen av Øyvinds små vesker, og det er de en skal bruke når man går i teatret eller skal i festlig lag. I de får man plass til visakortet, mobilen, brillene og leppestiften og noe annet trenger man strengt tatt ikke, og de blir hengende som blikkfang på et antrekk. Sort og brunt går vel igjen i de flestes garderobeskap, men knallfarger gjør seg bedre , og fremhever helheten og henger som en fargeklatt på et sort antrekk f.e.s. Skinn skal det være i en ekte veske. Lukten av lær og skinn fremfor plastimitasjoner. En trenger ikke en mengde vesker, men tenke helhet ved innkjøp. Noen ganger bare faller man for noe, og da overtar MÅ HA. Mye gøy med må ha opplevelsen.
Hatter,vesker,sko og smykker, det gjør det hele komplett i et antrekk. Da kan hovedantrekket være enkelt, og det er mest stilige synes jeg. Her har vi Øyvind Gundersens skulpturelle veske. Øyvind er veskedesigner og bor på Grand Canari. Hans vesker står utstilt i Galleri Fjøset. En veske kan være et smykke til et antrekk. Denne her synes jeg er røff og flott. Jeg har en tendens til å putte alt mulig i mine vesker, derfor foretrekker jeg litt stor størrelse. Det man legger i en veske blir der gjerne om du trenger det eller ikke, og det er utrolig hva man trenger-tror man. En lekker veske legger man merke til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar