fredag 13. august 2010

Motebildet


Eieren av disse hundene i gatebildet var nok opptatt av fachion.-MEN jeg satt ett par timer på en fortausrestaurant på Karl Johan i Oslo og observerte menneskene som seig som en elv forbi meg, og studerte hvordan de kledde seg. Og dette er vel en oppsummering av det jeg så i motebildet: tights med kort dongrishorts over, forskjellige typer tesjorter og singletter med mønster, strass og annen pynt. På beina joggesko i alle varianter. Overdelene var alle typer jersy, store uformelige plagg eller storskjorter. Det så nesten ut som de helt tilfeldig hadde satt sammen det de fant i skapet, litt gammelt, slitt og i dårlig kvalitet. Mye dongribukser i alle utforminger, og lengder. Jeg så ikke EN kjole, noen få skjørt. Jeg så ikke ETT antrekk som var sammensatt med stil. Mote, hvem sitter og dikterer mote, og folk kjøper ukritisk fordi det er mote og vandrer rundt lik hverandre som en stor familie. Veldig lite induvidualisme å spore. Det samme i de forretningene som jeg skvatt innom. Rekker med store skjorter og teskjorter i glorete mønster, uformelig og mye dårlig kvalitet. Det er bruk og kastmentalitet over hele linja. Jeg tror jeg tar frem symaskinen igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar