fredag 1. oktober 2010

1. oktober.

Så er det en ny måned på gang, og jeg undrer på hvor september ble av. Den forsvant fra grønne til gul/røde trær, og den forandringen er vakker da. Nå er det vel fra gul/rødt til bare greiner. Var ute og plukket fargesopper i går. Litt vanskelig å finne soppen nå når høstløvet ligger som et teppe over bakken. Fant en mengde kanelslørsopper i alle farger, og de gir intense farger. Her er soppfargede garn som jeg har hengt til tørk oppe i trærne. Naturens egne farger slutt aldri å imponere, velfungerende og harmoniske. Traktkantareller og fargesopper kan jeg plukke til frosten kommer. Traktkantareller har jeg plukket i sne og is, så de holder. Mørket kommer tidligere og tidligere om kvelden, og mørketiden er på vei i års-syklusen. Hver tid har sin sjarme, sies det, men jeg ser frem til et sydensopphold i november. Kontrastene, serru, kontrastene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar