tirsdag 16. mars 2010

Det våres.

Her er inngangspartiet . Her ser det ut som det går en smal tunnel inn til døren. Det er vaskeromsdøren og den ligger i bakevja som vi sier, så der hoper det seg alltid opp. Mye løv om høsten havner også der. Når det er blitt mildere ser jeg sneen synker sammen hver dag som går. Det blir ikke mye vann av det heller så det må visst fordampe opp i luften. En hærlig tid vi går imøte nå fremover.


Nå våres det i Norge. Her har vi gravd frem en lunchplass på terrassen, og når vi sitter der og inntar vår lunch har vi følelsen av å sitte på høyfjellet med den snehaugen foran oss. Solkrem og appelsiner, så er vi der. Solen er knallklar og utrolig skarp så det er caps og solbriller. Vi er heldig som har alle de skiftningene i naturen. Det er sjarm i hver årstid. Jeg har fått gått endel på ski, og det er en fin opplevelse og gli innover hvitt landskap. Nå er løypene islagte p.g.a. mildvær, og sist jeg var ute sklei jeg og falt litt galt, så jeg fikk strekt en muskel i kneet, og det var ikke godt, men det går seg ved til igjen etter en støttebandasje. Gubben synes det er tøft at jeg har fått en idretts-skade. Jeg synes ikke det uansett, men fra en ihuga skientusiast som teller tid og kilometer og egen rekord hver gang han er i skiløypa, sees det vel kanskje slik fra den vinkelen. Jeg er mest intressert i synsintrykk i vakker natur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar