lørdag 13. mars 2010

Åra går.

13. mars er min fødelsdag, nok et år er gått, et nytt blad er vendt om i minnenes bok. I dag var jeg på jazzkafe og hørte god, gammeldags swingjazz. Bare gode gamle jazzlåter. Jeg satt med kaffe, is og eplekake og nøt alle de gode, kjente og kjære jazzlåtene. Gråhårete jazzgubber som spilte med full trøkk. Jeg så meg rundt i lokalet , og det var mange gråhårede "gamle" som satt og klappet og tråkket takten. Det ble merkelig, for inne i meg selv er jeg den samme unge, forventningsfulle jenta! Jeg følte meg smart med min svarte alpelue og en lekker sjokkrosa skinnjakke, som har hengt i skapet i mange år. Fant ut at det er 25 år siden jeg kjøpte den. Mange jeg traff bemerket den lekre skinnjakken, og den er virkelig laget av bra kvalitet. Kast ikke noe som er kvalitet. Det kommer til heder og verdighet igjen. Jeg satt der å mimret for meg selv der i jazztonenes brus, og tenkte tilbake til ungdomstiden da jeg tilbrakte endel tid på Metropol Jazzclub i Oslo. Elsket jazz alt den gangen, stemningen, det brede toneregistret, som om instrumentene snakket til hverandre.
I kveld blir det å blåse støvet av en god rødvin. Rødvin og kvinner har noe felles. Des gamlere de blir, des bedre blir de.Jeg må feire livet og meg selv. SKÅL!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar