fredag 18. desember 2009

Sykkel

Jeg har sykkel på solskinnsøya, men det er vel ikke så velegnet å kosesykle her. Det er bratt og kuppert og mye trafikk. Sykkel er et flott fremkomstmiddel og det går fort. Jeg sykler rundt i nærområdet, og liker det veldig godt. Det er ikke så mange spanjoler som har sykkel så jeg vekker nok en del oppsikt når jeg kommer i full fart på min sykkel, sølvgrå og rød foran, tøfft. Jeg får fine tilbakemeldinger fra de som passerer meg i bil, fingern opp og et smil. Den morsomste opplevelsen hadde jeg vel da jeg passert endel bygningsarbeidere som holdt på med et hus og da jeg passerte stod de og klappet. Unge, vakre menn klappet for meg? Skikkelig opptur, og jeg fikk mere energi til å tråkke på ekstra. De som sykler er proffsykelistene. De er det endel av på øya. Det er lagtrening og ritt på søndager og da kan vi treffe på en stor gruppe oppe i fjellene med tøffe oppstigninger. Offroadsykling på naturstier i fjellene er det også endel av , og der går det så det kviner over stokk og stein. Sykkel er et flott fremkomstmiddel. Det går fort fremover, og en opplever masse på en kort strekning. Livet går saktere med raske inntag av natur og liv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar