onsdag 16. desember 2009

Julemarked

Inger står også på markedet og selger loppis til inntekt til sine kjære gatehunder, og salget gikk strålende. Så lenge det er billig nok går det unna, og en kan finne noe orginalt og morsomt innimellom. Det er et virvar av ting og tang, men marked er folkelig og morsomt uansett hvor i verden det er. Den engelske kirke ligger vakkert til i en park der folk går tur og trimmer. Jeg sykler alltid dit. Det er en fin sykkeltur, og spiser gjerne lunch i en koselig pizzarestaurant i nærheten med en praktfull utsikt utover Puerto og havet. k
Er det noe rart i at jeg faller for denne sjarmerende gjengen av bamser og dukker. Denne standen gjør meg glad.

Det er mange julemarkeder før jul. En jeg har sansen for er julemarkedet på den engelske kirke i Puerto. Der er det mere engelsk enn i England. De selger engelsk plumpudding, kaker, marmelade og en masse loppis. Det er alltid smekkfullt av boder og folk. En provisorisk serveringssted der de selger øl og gin, tonic. Dette er min yndlings-stand. Håndstrikkede dukker i alle utforminger. Søte, engelske damer står for salget, og denne damen stilte seg villig opp til fotografering med "reinsdyrhorn på hodet". Jeg har kjøpt flere av disse håndstrikkede dukkene, nydelig utført med mange detaljer. Så har de vakre håndbroderte julekort i korssting som også er lekre.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar