fredag 20. januar 2012

Vintermorgen.

På denne tiden av året er det vakre soloppganger over havet. Nydelige farger som gir landskapet et eget stemningsfullt bilde. Stillheten-ikke en lyd høres fra naturen, ingen båtlyder og måkeskrik-bare en myk stillhet over en gyllen himmel og hav. Å bo ved havet gir en egen ro i sjela, bilde forandrer seg etter årstiden, og øyet fester seg aldri til det samme. Disse fargene kombinert med mørket gir et ekko i sjelen. Vandre langs havet på denne tiden av året er flott. hvit rim henger fast i gresset, hyttestrøk med mørke vinduer og vinteropplag av utemøbler klar for nok en sesong. Hvit bjerk står og spriker med sine bare stammer mot en knallblå himmel. Knitring og is som sprekker under fotsålen i islagte dammer. Iskrystaller i vakkert mønster som ligger opp på vannpytter. Det er mye å oppleve og se på min vandring langs havet i det myke lyset. Hver årstid har sin sjarme.

2 kommentarer:

  1. Det er bare så vakkert, kan ikke sies mer om det, ord blir litt fattige her.

    Så heldig du er som kan bo et slikt sted. Jeg skal se om jeg ikke trekker meg tilbake til en fredelig fjellbygd i løpet av dette året. Blir godt det og.

    Ha en fin helg og nyt naturen.

    SvarSlett
  2. Ja, jeg er heldig som bor ved havet. Ønsker deg lykke til med dine nye valg.

    SvarSlett