lørdag 7. januar 2012

Salg.

Julen er forbi, og det er rett over i januar og hverdag og-SALG. Butikken skal kjøre ut sine vintervarer og gjøre klart for våren og sommerens mote. Butikkene flommer over med klær og sko med store avslag. Jeg vandrer rundt på kjøpesentrene med massevis av kjedebutikker, og det slår meg at alt er så likt. Rysjer, perler, dill og dall, og dårlig kvalitet på klærne-bruk og kast. Hvor er det blitt av klassiske klær med god kvalitet og holdbarhet? De fleste modellene er beregner på unge mennesker, masseprodusert og STYGT tøy. Haugevis av billig "smykker", også der glitter og stas som juletrpynt. I skobransjen kan jeg finne mye bra kvalitet-ennå. har inntrykk av at nettsalg er populært iblandt ungdommen. Jeg vil helst prøve, kjenne og se hvordan plagget fører seg før eventuelt kjøp. Vil heller ha noen få kvalitetsplagg, enn masse pjus. Disse lekre motskoene har jeg fått av min moteintressert svigerdatter Ine. Lekre, sexy og til taxiebruk, eller restaurantbesøk der man kun skal gå igjennom lokalet før man setter seg ned. Jeg liker lekre sko, veske og annet tilbehør. Det kan freche opp ett eller så kjederlig antrekk. Håper noen satser på klassisk engelsk mote med kvalitet igjen. Enkle, vakre plagg uten forstyrrende dilldall.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar