mandag 9. januar 2012

Å skape seg et hjem.

Jeg ønsker Ine og Espen lykke til med å skape sitt eget hjem og at de får mange fine stunder der sammen med sin nye verdensborger.

Espen , Ine og Marvel har flyttet i ny leilighet og holder på å skape seg et nytt hjem. Snart kommer et nytt familiemedlem, prinsessa selv, lille Marselie. En ny,lekker leilighet som skal innredes så det blir deres "home, sweet home". Det er bestandig en glede å flytte til noe større og bedre. Utsikten ble de fasinert over. Møbler, lamper, tekstiler, alt som gjør det til deres personlige slott. Alle har vi vært igjennom denne prosessen i livet. Har flyttet til noe større, noe bedre. Gledet seg over det og nådd sine ønskers mål. Vi som har levd en stund, og som har hatt hus, hage o.s.v. har kommet til en annen epoke i livet. Mange selger nå sine hus, for å flytte inn i en ny, moderne leilighet i byen for å få det mere lettvindt. Ikke hagestell, snemåking, vedlikehold o.s.v. Jeg er ikke der. Elsker å grave i jorda, se ting gro rundt meg, ha luft, lys og natur rundt meg. Har blitt "kvelt" i en blokk med folk, og støy på alle kanter. La tingene komme som de faller, og jeg trives i min egen skaperverden, mine planter og blomster. Om vinteren tilbringes en del av tiden i syden. Men huset står der like fint når jeg kommer tilbake. Huset er fyllt av ting etter et langt liv, som skaper minner fra reiser o.l. Man har nok-av det meste og selv om ting begynner å få sin elde over seg sier jeg at det er moderne, folk kjøper slitte ting dyrt for det er trendig. Her er det naturlig. Ennå kan jeg falle for vakre ting, og da må jeg til auksjoner o.l. ikke i butikker, der det er mye masseproduksjon og like ting. De som flytter til noe mindre har problemer med å vite hva de skal gjøre av alle tingene sine. Barn vil ikke ha noe, de har nok ting og tang fra før av. Har jeg vært ung i dag tror jeg at jeg har innredet boligen med ting på nettet som skal selges fra dødsbod eller de som flytter til noe mindre. Gamle, vakre ting, møbler i vakker treverk og kunsthåndverk. Alt for mye blir kastet.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar