torsdag 11. februar 2010

Landhandleri

Her har vi butikken innvendig og en blid butikkeier som syntes det var morsomt at jeg var så begeistret for hans minibutikk som han hadde arvet etter sin far. Det var bare helt utrolig hva den minibutikken rommet. Der var ALT, men selvfølgelig i begrenset sortiment. Jeg kunne se utenom vanlige matvarer, vaskemidler, leker, håndklær, og det var godt stablet i gammeldagse trehyller helt opp til taket.. All den plassen den lille butikken kunne frembringe var fyllt opp. Lokalbefolkningen støtter opp og handler småting i disse små butikkene. Et kjempestort senter ligger ikke langt unna og det er der innbyggerne gjør sine store kjøp. Jeg lurte på hvordan businessen hans gikk, og det var brukbart sa han, men det ble ingen neste generasjon som tok over, og jeg synes det var utrolig at slike butikker eksisterer i det hele tatt. Han likte min entusiasme rundt hans butikk og jeg fikk tatt bilder, og han var stolt over sin lille "arvede" bedrift.
I La Vera, like ovenfor der jeg bor har jeg funnet verdens minste landhandleri. Jeg synes nesten det er utrolig at slike fremdeles eksisterer. Det ligger helt for seg selv i en bakgate og dette er inngangspartiet. Disken kan dere se er ca. en halv meter fra døra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar