tirsdag 22. februar 2011

Englevakt

Det finnes mange forskjellige engler. Skydsengel og englevakt er det noe som heter. Det brukes i forbinnelse med at noen har vært bort i en nesten-ulykke, og kommer ifra det nesten som et under. Det er den ånderlige "engelen" som noen føler er til stede når de trenger en større ressursj enn sin egen. Mange føler de trenger et slikt tilskudd i dag, og der dukker engleskoler og åndemaning frem, og noen er født med sterkere utviklede sanser enn andre. At det finnes mere mellom himmel og jord enn hva som kan forklares er helt klart. Noen ganger blir jeg overrasket over uforusette ting som skjer. Det går på tankens makt. Hvis en er åpen og nysgjerrig på det som skjer rundt en er verden full av spennende ting.
Engler er in. Det finnes engler over alt, til dekerasjoner og pynt. Selv har jeg anskaffet meg engler på terassen på atlieet. De er søte disse små, lubne barne-englene. Denne her ser ut som den grubler på ett eller annet, og jeg føler det er slik jeg ser ut før jeg går inn i atlieet og begynner skaperprosessen. Liten, uskyldigren engel som sitter der i all slags vær-og grubler og grubler.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar