onsdag 5. januar 2011

Moteblogging.

Tilbehør er jeg også betatt av. Disse skoene fikk jeg av min svigerdatter Ine til jul. Hun følger med i motebildet og syntes vel jeg trengte noe moderne å stæsje meg opp i. Brukte de nyttårsaften og de har fest-sus over seg og er like fine sammen med old fachion som new fachion. Jeg kaller disse skoene taxi-sko. Det passer best å sitte i en taxi med de. Ikke gå for langt med de høye helene, men stillettheler er absolutt det lekreste og mest feminine, som går egentlig til alt. Kvinnene i sydligere strøk er flinkere med feminine sko enn oss. Jeg tror nok funksjon seirer over eleganse.
Jeg er som andre kvinner intressert i mote. Dagens mote synes jeg rett og slett er stygg. Hvor er det elegante tidløse. Nå ser det ut som en skal ta arbeidstøyet og blandet med glitter og juggel. Jeg er glad i gammel mote, riktig gammel mote, gjerne et par hundre år tilbake i tiden. Denne festkjolen har jeg selv skapt i fløyel og brokade. Hals-smykket er heklet, og satt på perler. Engelske serier fra Jane Austins tid elsker jeg. Synes moten og interiør fra den tiden er vakker. Flott forseg-gjort håndtverk og skjønne stoffer. Stoffbutikkene forsvinner. Det lønner seg ikke å sy selv, men hva får du tilbake i kvalitet og orginalitet. Klær er beregnet for å kastes etter kort bruk. I mitt kles-skap finnes årgangsklær som er like flott som årgangsvin. Det er enkelte ting du "aldri" kaster. Kanskje ikke brukt så ofte, men er glad for den hver gang jeg ser den. Nesten som et kjærlighetsforhold til noe vakkert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar