mandag 24. januar 2011

Grønnsakshagen.

På vei til min handlerunde over til Toscal går jeg over et jordet, der alt er viltvoksene, og geiter går og gresser der. I enden av dette jordet inntil en mur, med endel søppel rundt som folk har slengt fra seg ligger en liten grønnsakshage. Inngjerdet med en nettinggjerde rundt. Der inne vokser det grønnsaker, og på murveggen henger blomster. Hver dag ser jeg en eldre mann som vanner og steller denne mini-hagen. Jeg kan se mens jeg passerer han at dette er hans fristed, og denne lille hagen blir stelt med kjærlighet. Jeg har observert at han bor i en leilighet i en blokk i nærheten, og denne kanskje ikke helt "lovlige" opprettet minihagen på kommunal tomt er det ingen som bryr seg om, men byråkratiet kan være firkantet og hensynsløs. Denne lille minihagen har eksistert et par år, og jeg koser meg når jeg ser "små" ting som kan gjøre noen så glad, og engasjert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar