torsdag 2. desember 2010

Nå går det mot jul igjen.

Så er vi kommet i desember, julemåneden. Sitter her i solen og leser om sprengkulde i Norge. Vi kan vel takle det bedre enn i sør-europa når det gjelder utstyr etter forholdene. Men allikevel kommer sneen, isen og kulden overraskende som jula på kjærringa hvert år. Det er som å ligge å vente på været, og så er det full panikk når den kommer. Det er å kle seg etter forholdene, men allikevel kommer vinteren som et sjokk. Når sjokket gir seg, så må det vel innrømmes at vakkert er det når frostrøyken ligger som en diskappe over havet. Her er det sommeren synes vi, men spanjolene kler seg etter årstiden med ulljakke og lange skinnstøvletter. Det er bare turistene som rusler rundt i shorts. Teide har fått hvit sne på toppen nå, og det er vakkert å skue her fra fincaen. Jeg var hos min nederlandske frisør idag og fikset julefrisyren. Han driver en liten frisørsalong nede i Puerto og er flink med farge og form. Prisen er 1/3 av hva det er hjemme, og spanjolene er nøye med å se velstelt og velklippet ut på håret. Går ofte til frisøren har jeg inntrykk av. Gatene og restaurantene er julepynta, og det er markeder her også. Jeg hadde så fint julestjernetre utenfor vinduet mitt, men det gikk føyka under uværet. Nå har jeg pyntet opp med noen kjøpte julestjerner i potter. Har tenkt å gå på en jazzkonsert i kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar