torsdag 25. november 2010

Å male en port.

I dag har jeg malt. Maler jeg ikke bilder,så maler jeg benk og port, begge grønne. Været her tærer på malingen, og den trefargede benken i hagen var knustørr. To strøk maling, så ble den grønn og fikk et beskyttende lag utenpå treverket, så holder det en stund til. Porten er blitt fikset på .Jernet ruster og går i oppløsning den også. Så da var det frem med malerkosten. Mens jeg sto der å malte steg en sort sky opp fra St.Rita gamlehjem ,vår nærmeste nabo, og det så skummelt ut. Det var mye rop og spetakkel derfra men fikk slokket bålet raskt. Strak dukket en politibil opp og politimannen hadde fått melding om sort sky og lurte hvor den kom fra, og jeg forklarte på min ståtrende spansk at de hadde slukket den, og alt ting var normalt igjen. Et eldre tysk ektepar virra rundt og lurte på veien opp mot fjellet, og da var det til å forklare på engels/tysk og peke på et utrolig dårlig kart de hadde. Så kom det en mann som skulle lese av strømmen, og han var nærvøs for hundene, men de var gamle og boffete bare. En spansk bilist hadde rotet seg opp i den trange gata vår og spurte om veien. Jeg følte meg etterhvert som informasjonstjenesten, og lurte på om jeg fikk malt porten ferdig noengang. Jeg ble faktisk ferdig med siden mot gaten, og får prøve meg på innsiden i morgen. La purta verde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar