torsdag 22. juli 2010

Handelens dag.

Jeg har vært på handelens dag. Dette bilde er fra Italia, morsomt utstilt utenfor butikken. Fullt så lekkert er ikke utstillingene på gateplan her i Norge. Her er det stabler med esker, kjolestativ der en selv må bla seg gjennom hauger av klær. Svære , grelle tilbudsplakater som en får midt i fleisen. Det må jo kunne gjøre prestentasjonen på tilbudsvarer mere lekkert arrangert. Men det som er billig ser billig ut - hvis det er hensikten. 50% avslag er det over alt, og det er det store deler av året ellers og synes jeg. Men folk elsker disse shoppingdagene. Det var smekkfullt i sentrum med fulle parkeringsplasser over alt, og folk som shoppet og shoppet, og glade fjes som tyderligvis synes de hadde fått et kupp med seg hjem. Folkeliv i strålende sol. Morsomt, men jeg blir sliten etter noen timer med inntrykk, og jeg synes det er mye juggel og stygge klær å se. Jeg vet ikke om det er alderen , men kjøpesuget er ikke sterkt. Jeg kom hjem med solide sports-sandaler og kjekk ryggsekk til å ha med seg på tur, med tanke på den forestående fot-turen i England. Motebutikken går jeg lett forbi, sportsbutikkene er mere intressante. Kjekke, praktiske, plagg til all slags vær, og behagelige. Nå har jeg tatt runden, og er lykkelig for å sette meg ute på terrassen og se utover havet igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar