tirsdag 15. juni 2010

Sommeråpent Fjøs.

En samling av mine gamle karafler står utstilt i de gamle fjøsvinduene. VELKOMMEN til årets utstilling i Fjøset. Åpent hver søndag kl.12-16
Monica Hiis flotte maleri med fortellende innhold. Foruten disse er Enver Gashi med maleri , aktmodell med speil og Annegi Eide med vakre smykker i stein og sølv.

Fotograf Øysten Jensen stilrene og vakre utrykk av speiling i vann.


Fotograf Henning Jensen tolkning , moderne og flott uttrykksform.



Fotograf Ine Benedikte Målbakkens tolkning av SPEIL i et moderne formspråk.




Jeg har en grafikkserie som heter Livets speil, og det er min tolkning av livets tre faser, en emne som er tolket gjennom hele kunsthistorien på forskjellige måter. En serie som "treffer" mange.





Selve Fjøset som står der så opprinnelig som det bare kan bli med båser og møkkaranden i gulvet. Årets utstilling heter SPEIL, og jeg har hengt opp endel speil som speiler fjøsets særpreg.






I Stallen har jeg utstilt mine soppfagede strikkeprodukter. De gamle tømmerveggene gir en flott ramme rundt de avstemte naturfargene i strikkeplaggene..







Forgangen til galleriet er et lite museum med gamle bondeting som er funnet på gården og som vekker gamle minner om en forgangen tid.


















Så er Galleri Fjøset slått sine fjøsdører opp for sommeren igjen, og jeg venter ny innrykk av opplevelser av kunst i dette orginale kunststedet som ikke er som andre galleri vil jeg påstå, og tilbakemeldingen jeg får er positiv og jeg har et bestemt følelse av at de går beriket ut igjen. Dette er utenfor der katteskulpturene rår, og der en god samtale kan få komme i idylliske MARUM.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar