tirsdag 6. april 2010

Tid for sko.

Nå er nesten all sneen forsvunnet og det begynner å bli tørt på veiene, så nå er det like før vi legger vekk solide vintersko og begynne å ta i bruk "småsko" som vi sa i min trønderske fortid. Jeg kan ennå kjenne den følelsen av å kunne gå utendørs med "småsko", hvilken befriende følelse det var å vandre langs veien i lette sko, og se blåveis og hvitveis sprette opp langs stier og veier. Skifte vinterhammen med vårhammen og med solskinnet kommer lysten til å foreta seg mange ting. Lysten er drivkraften i veldig mye, og det kommer med lyset som er det livgivende for alle vekster på denne jordkloden vi er satt til å forholde oss til. Denne intense fuglesangen, små flittige fuglekropper som bygger seg rede for neste genrasjon i denne evige syklusen som heter livet. Jeg får lyst til å sette meg på en utekafe og studere menneskelivet, shoppe noen klær i knallfarger, fornye meg i vårens farger-LEVE!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar