fredag 27. november 2009

Bananer

Her har jeg tatt nok et bilde av blomst/bananer. Fargene og formene er flotte.
Under hvert lag av disse lilla bladene ligger det en miniklase med bananer klar til og vokse seg store. Her har jeg tatt vekk noen blader så en kan se de små bananklasene ligger som sardin i eske etter hverandre oppover lagene. Jeg lar meg alltid imponere over hvordan naturen blir skapt.




Jeg synes en bananplante er så vakker. Her er det en med lilla blomst og gule bananer. Når man rusler rundt i bananplantasjen synes jeg det er et vakkert syn og Tenerifebananene er usedvanlig gode , søte med masse aroma. De trenger masse vann og varme, og det er kjempestore klaser de bærer. Hver plante bærer en klase, så må den gamle planten skjæres ned og en ny kommer opp. En evig syklus som går året rundt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar