lørdag 15. august 2009

Ettersommer

Sommer-rusjet har gitt seg. Denne hektiske tiden der alle skal rekke alt på de hektiske sommer månedene. Båt-trafikken på fjorden er stilnet. Ser noen seilere og fiskere, ellers havets og himmelens fargeskiftninger, og stillheten er kommet tilbake. Jeg liker godt ettersommeren/høst , og freden jeg da finner i naturen. Skogens gull er kommet frem, og rusle innover skogen med soppkurven og ryggsekken med termosen og matpakka er å finne tilbake roen i seg selv.Kantarellene står og lyser opp i skogbunnen, og gir en følelse av Askeladdens :Jeg fant, jeg fant. Fylle kurven med naturens egne delikatesser. Har funnet både kantareller, rødskrubb, melsopp, steinsopp og champignon. Sitte på en stubbe med kaffekoppen, en full soppkurv ved siden av meg og lytte å se til naturens lyder og alle farger og former rundt meg er en happening, la tankene flyte. Det ser ut som om dette blir en flott soppsesong, og jeg gleder meg til mange slike opplevelser i tiden fremover. Høsten er min tid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar