onsdag 18. mars 2009

Butikker i Toscal

Konditoriet i Toscal der jeg inntar min cafe con letche og berlinerbolle.


Slakterbutikken har kjempereklameskilt over inngangen.



Grønnsakshandleren har et enormt utvalg.




Toscal, min nærmeste landsby har en gate med butikker der de har alt. Liker best å gå i små spesialbutikker. De har store kjøpesentrer her også .Al Campo med masse butikker,og matavdelingen er enorm med 30 kasser og stor parkeringsplass utenfor. Kommer jeg først inn der så tar det tid før jeg kommer ut igjen. Toscal har alt i sine små butikker på begge siden av hovedveien. Jeg ser det pulserende livet, på et tre som akkurat har begynt å blomstre,biler som leverer varer, bilister på leting etter parkeringsplass .Jeg treffer stadig en eldre mann med en giktisk gammel bikkje. Jeg spør hvordan det går med bikkja.Vi snakker litt om været og ønsker hverandre en god dag, før vi rusler hver til vårt. Etter handlerunden stikker jeg innom et konditori og drikker min cafe con letche med berlinerbolle til, før jeg rusler over jordet tilbake til farmen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar