mandag 16. mars 2009

Atlieet

Velkommen til min skaperverden.


Mitt lille Karlson-på-taket-atlie er en liten perle som omslutter min verden, der mine malerier blir skapt, Der henger alle mine kvinneskikkelser og deres verden igjen som er sett gjennom mine observasjoner fra kafebordene. Vi betrakter hverandre, og blir nysgjerrige på enkelte.


Jeg setter på god musikk, Andrea Bocceli f.e.s, tar en kaffekopp mens jeg ser på det som er gjort, hva som funker bra og ikke, farge,form og rytme i bilde. Hvis det er et hvit lerret er det farger og form som kommer først. Så dukker det opp både det ene og det andre på lerrete, skaperprosessen er i gang. Tid og sted opphører, jeg er inne i en verden der alt kan skje, en spennende reise i mitt eget indre. Mye påvirker oss, og som blir lagret på netthinna og i følelseslivet vårt. Når jeg går på gallerier og ser samtidskunst må livet rundt oss oppleves som kaos hos enkelte. Kunsten har bestandig gjenspeilt samtiden vi lever i. Som vi i dag får mye tettere innpå oss, på godt og vondt. Her ute på solskinnsøya går livet i et rolig tempo, og gammel og nytt levesett møtes, hånd i hånd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar