onsdag 16. november 2011

Solens øy.

Så er jeg tilbake på solskinnsøya. Fra Norge der hvit rim har lagt seg på marken og dagens lys forsvinner tidligere og tidligere. Så er det bare å ta et fly som tar 5-6timer, så er man tilbake til sommeren igjen. Det er nesten som et tastetrykk.Fullt fly, folk forsvinner ut av flyet og mot bussen og videre til sine utvalgte feriesteder. Jeg til min finca i syden. Det er godt over et halvt år siden sist jeg var her, men alt står som før, akkurat som jeg var her i går. All ting er på plass slik som det ble forlatt, nesten som en tidsmaskin. Så er det å fylle kjøleskapet, kjøpe blomster og grave i hagen for å plante på nytt. Jeg forlot Norge med å ta inn krukker med blomster , utemøbler, rake løv og forberede seg på vinteren. To dager som kan snu opp ned på årstider. Ja takk vi tar det hele. Så blir det ut i byen, gå på fortausrestauranter, møte venner som man bare ser hernede, fortsette praten der den slapp sist. Det er viktig å leve i nuet, være åpen for alt uforusette ting som en skulle møte. Mennesker som du ennå ikke kjenner som kan bli din venn. Undrer meg på hva som venter rundt neste sving.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar