tirsdag 8. november 2011

Det er ennå sopptid.

Det er spennende å gå innover skogen og tenke:"Undre meg på hva jeg får se rundt neste sving". Vakre former og farger i naturen. Stille og frederlig og det lukter friskt og godt. Her er det en gjeng stubbeskjells-sopp som klatrer opp stammen. En utmerket matsopp. Det spørs om jeg må ta enda en tur før jeg gir meg. Kulden og vinteren kan komme rundt neste sving.

Et prakteksemplar av en fløyelspluggsopp. Den gir masse fin brungrå farge den. Yppelig til bakgrunnsfarge for de andre fargene. Det er lykke å finne noen slike.



I dag er det 8 november, og vi kan ennå gå i skogen å plukke sopp, både kantareller og traktkantareller og piggsopp. Jeg har frysa full så jeg gir meg for denne sesongen. Her har vi Sissel som har funnet en stor fløyelspluggsopp som hun skal bruke til garnfarging.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar