fredag 19. november 2010

Detaljer fra mitt hjem.

Over inngangspartiet til stuen har jeg hengende afrikanske masker. Disse er kjøpt på auksjon fra en samler, og de er gamle. Afrikanske masker facinerer meg p.g.a. at de er så uttrykksfulle; skumle, angstfylte, triste, brukt til rituelle danser for å gi et ansikt til å uttrykke følelser som mennesker opplever i forskjellige perioder i livet. Ansikter som forteller en historie,
I alle interiørblogger går det mye på detaljer i hjemmet. Det som har vært IN nå er fransk bondestil, gjenbruk, litt avskallet maling, rust og engler og blonder, pastellfarger på tekstiler og sengetøy. Jeg setter sammen mine stilleben med loppis, auksjoner og hva jeg ellers faller for på min vei. Plutserlig er det noe som fenger blikket og appelerer til følelsen over noe unikt. Den lille hyllen kjøpte jeg på auksjon, og jeg syntes den var spennende med de flotte utskjæringene. Spesielt var det ansiktet som fanget min oppmerksomhet. Lurer på om denne hyllen har stått i en kirke. Ansiktet er litt urtypisk, noe engleaktiv over seg. Jeg synes det er en helt utrolig vakker hylle. Oppe på hylla har jeg plasert et buddahode. Ganske klassisk og ordinært i utførelsen, og ved siden av den en fugl skåret i tre som jeg har funnet her på Tenerife. Tilsammen gjør disse tingene til et intressant stilleben full av undring.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar