torsdag 23. september 2010

Hjemmet ditt!

Mitt hjem er mitt slott er det et ordtak som heter, og hjemmet ditt skaper du der du er uansett hvor du slår deg ned i verden for kortere eller lengre tid. Dette bildet er tatt St.Hansaften fra terassen på mitt hjem. En spesiell vakker midtsommeropplevelse med båtkortesje. Det er som alt annet, mote i alt og det er det også i innredning. Det er massevis av interiørblader med tips om å skape vakre hjem. Jeg synes bare det er så stereotype hjem. Nå skal alt være hvitt, småromantisk med nusselige engler, hjerter og blonder over alt. Brukte møbler , litt avskallet og litt rust er in. Gjenbruktanken er en god tanke, men i dag blir vel mye laget brukt og slitt til høy pris, og da mister noe av gjenbrukstanken sin hensikt.
Det blir veldig likt, også alle de interiørbloggerne som svever ute på nettet. Alt er så likt. Etter et langt liv er hjemmet fylt med minner fra reiser , litt arv, og hvert rom er bygget opp så det blir en helhet. Når jeg har fått tingene på plass, blir de der, jeg om-møblerer aldri, hver ting har sin plass. Noen skifter ut og om-møbelerer stadig, for å få en forandring. Jeg husker min mor likte og om-møblere, så når jeg kom hjem fra skolen, kjente jeg grønnsåpelukten møte meg i gangen, og sofagruppen stod et annet sted på stuen, og alt var snudd rundt. Da hadde hun tatt et tak- og jeg kunne ikke like forandringen i det hele tatt. Hjemmet skapes, og forteller mye om personligheten. Jeg liker litt mørke, sterke farger, og vegger kledd med bøker og malerier. Litt tung, engelsk herregårdsstil hvis jeg skulle sette den i en katogori, og å bo på en topp og se utover havet. Der bor jeg nå, og der blir jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar