fredag 2. juli 2010

Min gamle M.G

Her har jeg vært hos gartneren og fylt den opp med blomster. Et vakkert syn, en gammel sportsbil fyllt med blomster. Den er så lav så jeg kjenner duften av veikantens blomster, og kommer nær naturen, og det blir i tuslefart, opplevelsestur på flere plan.Da er det SOMMER.


Jeg elsker min gamle M.G. 52 modell. Jeg blir glad hver sommer da jeg pakker den ut og farter rundt i nærområdet. Denne kjærligheten til gamle biler stammer helt fra barndommen. Min far hadde en gammel T-Ford og jeg husker jeg brukte den som dukkestue når den ikke var i bruk. Spennende med rullgardiner i bakvinduet og flotte seter. Det er noe spesielt både med en ordentlig brummelyd i motoren, og lukten av bensin og olje. Det lukter BIL. Den starter alltid ved første forsøk, men jeg har heldigvis en entusiast som stiller opp hvis noe skulle skjære seg.

Barnebarna elsker å sitte på, gjerne helt bakerst der det ligger pute og strikket oldemors-teppe. Så blir alle som vi møter så blide og vinker, så gammel bil gjør visst noe med de fleste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar