fredag 8. januar 2010

Fuglebrett

Flaggspetten er vakker med den røde "nisselua" på hodet, og den knallrøde baken. Den passet perfekt inn i vintereventyret og var en eksotisk gjest sammen med alle spurvene og meisene. Reine julenissen. Mitt vakre asketree er full av liv og gjestebud.
Jul hos fuglene. Det vakre fuglehuset i keramikk har jeg kjøpt hos keramikeren Chris Bould. Glir fint inn i naturens egne farger. Hjertet er laget i naturmatrialer, og er fuglenes julepynt.

Har en foringsplass for fugler i treet utenfor kjøkkenvinduet mitt.


Der henger fett og div frø, og er et fint servering for småfuglene. De hakker og nipper og koser seg med frøene. Jeg kommer de ganske nær og får studert de vakre fargene og formene de har. Vi har mange vakre fugler i Norge og i sprengkulden som er nå trenger de litt fett på kroppen. Rart de ikke fryser på beina, men naturen er fint innrettet. Det var -19g. på gradestokken til morgenen i dag, og det er rekord her ved kysten. De gamle skinnkåpene er kommet til heder og værdighet igjen etter de har hengt i skapet i flere år.Global oppvarming? Jeg tror vi går inn i en ny istid!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar