onsdag 9. desember 2009

Hagedag

Julestjerner er det over alt, som store trær, og som planter som pryder trappa opp til soverommet. Høner over alt, i keramikk, eller naturell. Nå nærmer det seg juuuuuuuuuuuul.
Denne trompet blomsten er vakker. Den er på en busk, og dufter helt nyderlig hver gang solen går ned eller ved overgangen fra lys til mørke. Ellers er det bougenvilla,som alltid er flott og vokser og sprer seg over alt. Jeg flyr rundt med saksa og trimmer den også.

Klippe og forme trær, få vekk vissne planter og plante nytt er morsomt. Alt vokser her og det må trimmes ellers blir det urskog. Hage og hage,fru Blom. Det får vel kalles naturhage, litt overgrodd og sånn, men sjarmerende, absolutt. Tråkke rundt i litt bikkjemøkk, og to iverige bikkjer i hælene, men å grave i mull og plante gir en egen ro i sjela. Her har vi en artig plante som kommer rett ut av mur, og lever av mur, luft og kanskje noe kjærlighet. Alltid mange av de.


I dag har jeg hatt hagedag. Dette avocadotreet har blitt dødt, men jeg synes det er vakkert i formen så jeg har laget et kjærlighetstre for fugler. Har kjøpt fugleboliger i naturmateriale, hver og en har eget designet hus med utsikt, så jeg håper noen flytter inn . Små hjerter har jeg også malt oppover stammen, så det skulle være et attraktivt boligområde, noe varmt kanskje uten skyggefulle blader, men hvis ingen flytter inn er det kunst. Kjærlighetsbenken under er beregnet på mennesker, foreløbig har det vært bikkjer, hanbikkjer som har vært intressert i den.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar