tirsdag 6. oktober 2009

Smykker


Jeg liker godt vakre hatter-sko-og smykker. Det er et enormt utvalg i pyntegjenstandet i alle klesbutikker, parfymeri og egne pyntebutikker. Det er mye dill-dall og jugle-jugle. Min yndlingsbutikk ligger på Tenerife og heter Brigitte. Det er en kjede, så jeg fant denne kjedebutikken i Italia også når jeg var der i høst. De har bare et utrolig utvalg med mye spennende design til en rimelig penge. Alt macher, ringer, kjeder, perler, hårpynt, solbriller, klokker og nåler. Alt henger etter farger, så trenger du noen røde smykker f.e.s. så er det bare å bevege seg mot den røde avdeling. Rene gotterbutikken for oss jenter. Har jeg noen venninner på besøk sender jeg de inn der, og der blir de---lenge. Det blir gaver til alle jentene i familien: det passer til henne, og hun kler blått o.s.v. Alle blir tenkt på og vurdert hva som passer til hvem, så dette er opplagt kvinnenes verden. De unge mennene blir med sine venninner inn og engasjerer seg i valget. De eldre mennene står utenfor og venter og holder tyderlig på å kjede seg ihjel. De som kjenner sine menns reaksjon på shopping plaserer de på en kafebar med en avis, og henter de etterpå, så de slipper halvsure menn og stress-kjøp. Så jentene kommer med bæreposene sine og et salig smil om munnen både av valgene, prisen og ---å det er så gøy. Her er noen av mine utvalgte. Jeg har myyyyyyyyyyyyye mer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar