torsdag 22. oktober 2009

Naturens skattkammer.

Soppkrydder, frukt og urter på små glass klar for vinteren. De er populære som små gaver. Spise og drikkegaver blir alltid godt mottatt. Så er det vakkert for øye også.
Her er eplene i fersk og tørket tilstand. Sopptørka mi har gått for fullt, og jeg har tørket frukt,sopp og urter i den og det blir så perfekt tørk på alt, farge og smak blir beholdt, så den har vært en god investering. Tørket frukt gir mye smak, og jeg kan lage mine egne blandinger: eple, rosin og nøtter er godt, og kjempefint å ha med på golfbanen når energien og konsentrasjonen begynner og svikte.




Mitt smekkfulle epletre er nå tømt for epler. Jeg plukket, ga bort, lager eplemos, eplekaker, tørket epleskiver, men ennå var det masse i treet. Jeg synes frisk frukt som ikke blir benyttet er sløseri av naturens skattkammer. Jeg har passert mange eplehager der frukten fremdeles henger helt til de faller til bakken og råtner. Jeg plaserte denne kurven med epler ved veien og de forsvant. Den var plasert i løypa der mange går tur, hundeløypa kaller jeg stien som går forbi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar