fredag 10. juli 2009

Regn, enderlig

Enderlig kom etterlengtende regn, de gule plenene ble grønne igjen og blomster kviknet til. Det gjorde de brune snilene også, og de er jeg i full krig mot. Hver kveld går jeg til angrep med saks. Klipper de raskt i to, kan vente en stund og ta samme runden om igjen for da er det kommet en slekning som er i gang med å fortære avdøde. Fyttirakkern for noen skapninger. Kjøkkenhagen har jeg gitt opp. Mine urter er plasert i krukker der jeg har full oversikt over de.
Her er mitt hageutstyr, vakkert med små nusselige blomster på som gjør det ekstra morsomt og grave i hagen. Med regnet kommer soppen og små gule hoder av kantarellen har begynt å komme opp av skogbunnen. Herlig, en fin tid fremover, og tempraturen er synket for å bli levlig for oss vanlige mennesker igjen. Har ligget lenge nok i hengekøya og tenkt over livets videvordigheter. Nå er det action.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar