lørdag 4. juli 2009

Hete sommerdager

Nå har det vært varmt-leeenge. Fjorden har vært full av båter, og på skjærene har det ligget solslikkende mennesker med grill. Badestrendene har vært stappfulle, man slipper å dra til syden. Her er det syden i overmål. Jeg foretrekker og tilbringe den varmeste tiden i hengekøya med en bok, i skyggen av et tre. Jeg blir forundret hver gang jeg beveger meg fra skygge til sol hvor stor kontrast det er. Trær gir en behagelig skjerm fra solen. Hva skulle man ha gjort uten, gått i steinbunkers? Jeg blir matt, slapp og får blackout i sterk varme , vet knappt nok navnet mitt og telle er håpløst. Jeg ligger i hengekøya å hallusinerer om de vakre isbergene som stakk opp av havet på fjordårets Grønnlandstur i august. Isfjell som lå som katedraler i havet i turkis , grønt og blått. Men ingenting varer evig serru, ingenting, så la oss komme "tilbake til normalen", rundt 20g. da kommer energien og hjernen faller på plass igjen, komputeren er gått varm, overopphetet. Nettene er fine, etter kl.21 tar jeg hagerunden, luker ugress og vanner roser som aldri har vært mere praktfull enn i år. Roser elsker varme. Dette var noen betraktninger fra hengekøya. Fortsatt god sommer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar