tirsdag 14. desember 2010

Tilbake til vinterlandet.

En flytur unna, så er jeg tilbake til vinterlandet Norge. Kontrasten er stor, men vakker opplevelse på hver sin måte. Et hvitt landskap med et teppe av sne er flott. Naturen er så stille, alle detaljene blir visket ut, og jeg ser bare de store linjene i landskapet. Her er sjøen islagt og man vet ikke om det er sjø eller land som befinner seg rundt huset på øya. Solens oppgang er rødt. Sneen skifter farge fra hvitt til rødt. Hele landskapet forandrer lyssettingen, bildene forandrer seg. Kulden gjør så jeg må kle på meg godt, men jeg har ulltøy og varmt fottøy, som er beregnet for å bevege seg i kaldere temperatur. Gå tur i knitrende sne, se rimfrosten på trærne, kjenne kulden biter i huden. Det er som å bevege seg i ett winter-wonderland. Farvel sommer-velkommen vinter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar