mandag 8. mai 2017

Tid for hage.

 Plutselig kom solen og varmen noen dager og hagen eksploderte av farger og former. Tulipanene brettet seg ut i all sin prakt.
 Plutselig begynte gresset og vokse frem i rekordfart, og frem med plenklipperen. Så utrolig mye en setter pris på vårens farger og energi. Jeg tar en morgenrunde hver dag i hagen og ser etter hva som har skjedd i løpet av natten. Naturens magi.
 Forglemmegei med sine lysende blå farge står og lyser lang vei, små, yndige blomster som gjør seg veldig. Er veldig glad i blå blomster. Ute i naturen brer hvitveisteppene seg utover i skogbunnen, fuglekvitter i alle vokaler høres, og action under tak-skjegget for de som bygger seg ny bosted.
 Ruteliljen er en av mine yndlinger med sin fine form, farge og sitt utrolige rutemønster. En løkplante som kommer tidlig om våren.
Så er det den yndige perleblomsten som sprer seg villig utover, fin til kanteplante. Jeg gleder meg for hver hagerunde jeg tar, hver dag utover, og nyter vårens vakreste eventyr - nok en gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar