søndag 4. januar 2015

Interiør

 Interiør-blogging er det store nå. Det er mange som har hivd seg på den trenden for å inspirere andre. Det kan være fra minimalisme, til bonderomantikk, gjenbruk, overdådig, pastell og småsøtt. Min egen stil er nok mer sammensatt. Her er mitt orientalske hjørnet. Japansk kunst, kinesisk silke og buddha. Inspirasjonen kommer fra reiser og besøk i andre land.
 Jeg blander gammelt og nytt, sammen med ikoner og familiebilder. En engel sitter og spiller i en krok. Speil gjør rommene større.
 Går endel på auksjoner, og der er det mye spennende å hente som de ikke har andre steder, som denne skjønne symaskinen.
 Litt svak for leketøy også, søte dukker og selvstrikket katter.
 Speil og klovner, herlig.
 Gamle dukkehoder. Noen av de funnet på loppis i Spania. Rariteter og snurrepipperier er morsomt å finne. Jeg fant, jeg fant, sa Askeladden. Setter det sammen i stilleben.
En gammel skrivemaskin er en skatt. Står ved siden av en mer moderne utgave, nemlig P.C. Utviklingen går raskt og nå er det snart ett tastetrykk for å nå det meste. Klokken på veggen står stille. Den har en ikke så mye bruk for lenger for å få opplysning om tid så den er blitt pynt - den også. Mitt hjem er fylt av minner. Følger ingen trend, ser ikke ut som et interiør-blad. Men jeg kan da alltids blogge om den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar