tirsdag 6. mars 2012

Drømmen om syden.

Maspolomas, her ligger fargerike senger og parasoller klare for å ta imot solhungrige turister. Det blåste veldig den dagen vi var der, så det var få på stranden, men jeg fikk et morsomt bilde. Drømmen om syden kan være så mangt, men jeg har andre drømmer enn dette.
Jeg har følt meg helt bortkommen på et slikt sted. Følt meg som en sild i en sardinboks. Tror ikke jeg har funnet frem til riktig seng igjen hvis jeg har beveget meg derfra. Mange år siden jeg i det hele tatt har ligget å solet meg på en strand. Er mere ute etter opplevelser, og det ser ut som trenden for mange går den veien: aktivitetsferie, enten fotturer, sykkelturer eller storbyferie. Få inn atmosfæren i en gammel by eller gammel kultur, studere mennesker og deres kultur.
For mange er vel dette drømmen om ferie i syden. Hvite strender, sololje,paraplydrinker og en strandstol m/parasoll der en kan ligge og brune sitt legeme og bare roen ned. Dette bilde er fra Puerto Rica på Gran Canari.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar