tirsdag 11. januar 2011

Hvis...

HVIS....
Hvis jeg skulle leve mitt liv om igjen-
ville jeg våge å ta mer feil.
Jeg ville være mer avslappet, mer smidig.
Jeg ville være mer enfoldig.
Jeg ville ta færre ting alvorlig.
Jeg ville ta flere sjanser.
Jeg ville ha flere opplevelser.
Jeg ville bestige flere fjell og svømme over flere floder.
Jeg ville spise mer is og færre bønner.
Jeg ville kanskje få flere vanskeligheter, med færre innbilte.

Hvis jeg skulle leve mitt liv om igjen, ville jeg gå barfot
tidligere om våren, og fortsette lenger utover høsten.
Jeg ville danse mer.
Jeg ville unne meg selv flere karusellturer.
Jeg ville plukke flere tusenfryd.
Nadine Starr, 85år.
Vakkert sagt av en kvinne som har levd en stund, og i alderdommens klokskap har perspektiv over levd liv.

2 kommentarer:

  1. Så flott skrevet......jeg tror jeg vil gjøre alt dette resten av mitt liv....jeg får ikke levd om igjen, men kan starte i dag !

    Ha en flott dag, og takk for at du deler disse viktige ordene.

    SvarSlett