tirsdag 25. august 2009

Gamle biler

Nå er det like før jeg setter den inn på lager for vinteren. Pakker den godt inn, og sier: Ha en god vinter. Gleder meg allerede å pakke deg ut til våren. Jacob og Helmer elsker også den bilen, især å bli kjørt til skolen så alle klassekamratene ser det. Superfarmor har superbil.
Jeg elsker gamle biler. Dette er min M.G. 52 modell. Jeg elsker denne bilen, kjenne lukten av olje og bensin og brølet fra motoren som har en lyd som biler skal ha. Når jeg tar den frem om våren gleder jeg meg til å kjøre den, kjenne duften av blomsterengene jeg farer forbi og alle kommentarene fra unger til gamle menner, og alle smiler de bredt. Aller helst setter jeg pris på unge menn som vinker og holder tommelen opp. Hvilken feeling. Jeg blir glad hver gang jeg setter meg inn i den og starter bruummmen. En gladbil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar